måndag 22 oktober 2007

Önskas: inbyggt USB-minne

Ibland önskar jag att jag hade ett inbyggt automatiskt USB-minne. I fredags var jag på eget företag-mässa, på lördagen var det miniretreat i min kyrka och igår satte vi igång med det stora rumsomflyttningsprojektet hemma. Och när det gäller skrivarkursen har det lossnat nu så att en massa nya tankar kommer hela tiden. Så nu är det verkligen fritt flöde på tankarna, hjärnan öser på hela tiden. Nytt! Fantastiskt! Lösningen på alla problem! Spännande projekt! Stora insikter!

Anteckningsblock i all ära, men de har två problem:
1. av olika anledningar hamnar sällan de riktigt revolutionerande tankarna där, de som kommer till en helt plötsligt och inte hinner censureras bort.
2. alla bra anteckningar ur böckerna ska sedan plockas fram och användas, inte bara ligga där och skvalpa runt i någon låda.

Så, det vore faktiskt oerhört användbart med ett inbyggt USB-minne, ur vilket jag vid tillfälle bara kunde tanka över allt till datorn. Någon som håller på att utarbeta ett sådant?

Inga kommentarer: