torsdag 1 november 2007

Duktiga flickor

Som förälder finns det vissa saker som man bara iakttar med gapande mun. Till exempel imorse, när Minna mitt I leken lyfte undan sin lekmatta och gick ut I köket och hämtade sopborste och skyffel. Det var uppenbarligen alldeles för smuligt för att leka… Ibland oroar jag mig för att Minna ska bli en alldeles för duktig flicka. Men hur gör man?

I förrgår fick Minna ett riktigt tigerhugg mitt på bröstet av en dagiskompis. Blårött märke med tydliga tandavtryck. Personalen är alldeles omskakad och pratar om att skaffa en extra personalresurs till den bitska lilla killen, men Minna själv bryr sig inte särskilt mycket. Jag tänkte att hon kanske skulle vara skeptisk till att gå dit idag, men inte då. Igår kväll övade vi på att hon ska skrika "nej nej" om någon försöker bita henne igen, och Minna engagerade sig verkligen i övningen.

Från och med idag ökar jag min arbetstid från 80 till 90 procent. Och det känns väldigt bra faktiskt. Jag kan fortfarande gå tidigt från jobbet ett par dagar I veckan, men hinner göra en hel del och får lön för det.

Förresten, angående jobbångesten: jag ringde fotografen men fick inte tag I honom, utan har pratat in ett telefonsvararmeddelande. Eftersom han inte har hört av sig ännu har jag skickat ett brev istället. Det löser sig nog.

För övrigt pratar alla om Ulrica-skandalen. För egen del tycker jag att det är mest uppseendeväckande att det verkar saknas ett jourschema. Jag tycker att även statsråd ska få koppla av ibland.

Inga kommentarer: