lördag 27 december 2008

Från lugn till lugn

Egentligen är det rätt fascinerande, att det jag skriver om ganska ofta är längtan efter lugn. Då handlar det inte i första hand om lugn på ytan, att bara sitta hemma och göra ingenting, utan lugn inom mig - som tvärtemot kan uppstå när det är kaos runtomkring. För stiltje är något som istället stressar mig.

Men just nu är det även i bokstavlig mening som jag åker från lugn till lugn, och trivs med det. Imorgon tar vi tåget till mina föräldrar och stannar där i en vecka. Nyår och hela faderutten blir det, utan några glassiga partyn - det är nog knappt att folk håller sig vakna till tolvslaget.

Bilden beskriver det där med lugn på ytan, och något annat inombords... någon som väntade otåligt på att det skulle bli dags att öppna julklapparna.

Inga kommentarer: