söndag 26 september 2010

Senaste bilkörningsnytt

Förresten, frågan dyker upp lite då och då: hur går det med bilkörningen? Svar: dåligt, den är väldigt obefintlig förutom att jag för ett par veckor sedan blev tvungen att flytta på vår lånebil eftersom servicekillen parkerat den mitt ute i gatan. That´s it.
Jag är lat, jag är feg, jag är bekväm. Och jag känner mig som en dålig förebild för Minna som ser att pappa (mannen) kör bil medan kvinnan inte gör det. Ska man åka på utflykt måste mannen vara med, annars går det inte, blir liksom kontentan.
Litegrann rättfärdigar jag för mig själv att jag inte kör bil med att det är dåligt för miljön med bilkörning. Och liiite överdrivet är det att folk kör fram och tillbaka med sina bilar trots att det tar en knapp kvart att gå till mataffären, fem minuter att cykla. Ska man längre än så går tågen en gång varje kvart alla dagar utom söndagar, bussarna (för det mesta med max 5 passagerare!) går en gång i halvtimmen och de senare är dessutom gratis om man har barnvagn med. Det där med att ta bilen till gymmet kommer jag nog aldrig att förstå.
Men - jag ska komma igång. För min självkänslas skull. Och för Minna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj, känner rejält igen mig här, men jodå jag kör men inte så mkt, blir till o från dagis, jazzdansen, Linneas träningar samt någon kompis då o då samt lite långkörning då det är utflykt o semester, men törs inte köra till stan o alltför många andra platser, dumt. Men det ska övas mera o det blir nog naturligt också eftersom jobbet flyttar lite längre bort om 2 år.
Elise