lördag 16 januari 2010

Maximal kundservice

Överväldigad över kundservicen på Ikea måste jag berätta om det för fler. Vi har nu ställt iordning bebissakerna här hemma: spjälsängen i sovrummet, babyskyddet redo i hallen, kläder och sängkläder är tvättade och förberedda. Skötbordet hittade vi i källaren, men vart skruvarna tagit vägen har vi inte en aning om. De ligger förmodligen på ett supersmart ställe.

Idag var planen att vi skulle åka till Ikea och köpa nya skruvar. Men för att vara säker på att rätt sort skulle finnas när vi väl kommit dit gick jag in på deras kundservice-chatt, och frågade om skruvarna till skötbordet fanns att köpa i varuhuset. Jag förklarade anledningen till att vi inte hade vare sig skruvar eller kvitto. Och då får jag svaret från en fantastisk människa i kundservicen: jag skickar dem till dig.

Wow.

Inga kommentarer: