onsdag 16 april 2008

Från 3 till 17

År 1994: jag var aupair i den lilla byn Hüttenberg i närheten av Giessen som i sin tur ligger nära Frankfurt a.M. i centrala Tyskland. Egentligen var jag ärligt talat inte särskilt intresserad av barn, och det är nog ingen slump att mina fotoalbum från året där innehåller lika många bilder på labradorvalparna som föddes medan jag var där som bilder på de treåriga tvillingarna. Jag tvingade diverse bekanta att skriva någon sorts intyg för att bevisa hur bra jag var med barn... jaja, det blev trots allt ganska bra till slut. Viola och Lisa och jag hade ganska kul ändå, och jag blev som en medlem i den dramatiska läkarfamiljen och lärde mig massor om mig själv och om mina fördomar.

Idag fick jag helt oväntat ett paket från min gamla aupairfamilj, med foton på tvillingarna som numera är 17 år gamla. Plötsligt är vi nästan jämnåriga, de små pluttarna och jag... lite svindlande.

Inga kommentarer: