fredag 19 september 2008

Återhämtning

Livet känns underbart när man får ägna flera timmar åt att sitta på en klippa och filosofera, efter att ha jobbat, jobbat och åter jobbat i ett par veckor. Det är bra med förtroendearbetstid så att jag kan vara ledig på en fredag för att jag har ett gäng plustimmar på kontot.

Och så går jag kurs som också ger massor av höstenergi. En kurs i konsultativt arbetssätt, där jag får fundera massor på hur jag kommunicerar och hur jag påverkas av och påverkar andra. Där får jag dessutom göra en personlig handlingsplan där jag får vara hur egoistisk som helst. Och, lyxigt till max: jobbet betalar både kurslitteraturen och tiden jag lägger ner för att göra mina läxor.

Nu ska jag gå till dagis och hämta M. Också en lyx i sig, när man får varva det med annat.

Inga kommentarer: