tisdag 13 augusti 2013

Cirklar som sluts

Ibland är det lite roligt med saker och ting som händer. Jag har funderat en hel del på sistone över det där med att jag har så svårt för att slutföra saker och ting. Börjar, tänker att det inte är värt att lägga tid på, att jag inte orkar eller att någon annan gör det bättre - och slutar. Gång på gång.

Idag gick jag på ett samtal om dans under Kulturfestivalen. En folkhälsoforskare berättade om dansterapi (jättespännande - läs mer här). Det forskningsinstitut där hon jobbar håller bland annat på med en, upptäckte jag när jag googlade hennes namn, - hepp - studie om oförmåga att slutföra projekt.

Såg också, förutom en del dans, en mycket bra fotoutställning av Imogen Cunningham. Läs om utställningen här, om hennes bilder överhuvudtaget här. Skuggor som grafiska element över det som avbildas, som en viktig del i motivet istället för något som ska raderas bort. Tycker om.


Inga kommentarer: