söndag 22 september 2013

Pre-flytt

Stackars bloggen - nästan bortglömd. Just nu verkar mina tankar mest fyllas av sånt som rör den kommande flytten. Går det att slänga fotoalbum? Hur många balklänningar är det rimligt att ha (även om jag varit med och sytt dem själv) när balinbjudningarna lyser med sin frånvaro?

Packar, rensar ut, funderar, slänger. Plockar fram, lägger ner igen.

Det är bara att erkänna: jag har väldigt svårt för att slänga saker som jag vet att jag aldrig kommer att få igen. Som dagböcker, gamla studiepapper (en hel del av dem är nu inscannade), brev... Det blir ju en del. Och så balklänningarna, då.

Men över 250 kilo är utrensade sen vi började med att väga allt som åker ut (och inte är vanliga sopor eller möbler). Alltid något. En hel del till Röda Korsets butik, en del till återvinning och en del ska till second hand-butiken i Täby kyrkby som har kommissionsförsäljning.

Sen är det lite allmän separationsångest också. Från äppelträdet, det enorma köket, fönstret i trappan som får ljuset att flöda in nästan dygnet runt.

Men det blir bra där borta också. När jag väl är där.


1 kommentar:

Anonym sa...

Känner så väl igen mig. Behåll balklänningarna - kanske kommer det någon anledning, kanske sy om en dag, kanske Minna får dilla på klä-ut-sig-lek/teater. Behåll dagböcker o fotoalbum, men rensa ut kläder, skor, krimskram, köksgrejer o böcker ni tror ni aldrig kommer använda/läsa på nytt - då blir det många kilo, det lovar jag dig!
Lycka till o kul att du håller lite liv i din blogg. Kram, Elise