söndag 16 december 2007

Kan allting själv

I helgen invigde vi äntligen Minnas egna rum. Allt finns på plats utom sängen hon ska sova i, eftersom hon till att börja med bara ska ha rummet som lekrum. Men igår kväll var hon så förtjust i allt att hon prompt ville sova i myssängen i sitt nya rum. En filt skulle hämtas och hon bäddade ner sig själv, med andra gosedjur än dem hon brukar sova med.

- Minna, ska du inte sova med oss i sovrummet i din spjälsäng då?
- Nä.
- Ska du sova härinne inatt då?
- Mm.

Nåväl, vi nattade och gick ut. Men en minut senare hördes några fundersamma läten och samtidigt som jag gick in var hon på väg ut. Och in till det välbekanta sovrummet.

Skönt. Jag vill inte ha alltför snabba språng just nu, känner jag. En sak i taget. Det är liksom tillräckligt att Minna hämtar en uppsättning kläder åt mig ur garderoben när hon tycker att jag borde gå upp på morgonen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Minna till nytt o eget rum! Jag fick eget rum först när jag var 8 år gammal (då syrran flyttade ut från Älgstråket) o det var alltför sent!
Rekommenderar liten cd-spelare på Minnas rum. Linnea har det o hon älskar att leka där med musik på.
Kram, Elise