söndag 9 december 2007

Skilsmässorisk?


Snart kommer min man att begära skilsmässa eftersom jag genomgått en i det närmaste komplett personlighetsförändring. Det gäller ämnet jul. Jag har avskytt den i åratal. Men för ett par år sedan började jag svänga, och i år slår det nästan över åt andra hållet. Idag har vi gjort pepparkakor och en julkrans till dörren. Snart kommer jag att lägga in egen sill och göra julkorv och spraya snöspray på fönstren...
PS. Ett avgörande skäl till att jag gillar julen i år är att jag slipper önska mig saker jag inte behöver, och slipper trängas i affärer för att köpa saker till folk som de inte behöver. Att det skulle vara så enkelt.

1 kommentar:

Martina sa...

uj uj, jag känner allt igen mig. För mig handlar det också om att ge E en mysig jul. Men än så länge är det bara adventsljusstaken som åkt fram..