söndag 19 oktober 2008

Allt det annorlunda som vi vill ha

Igår kväll var jag på en jättemysig tredjedelssekelfest (min vän S firade att hon fyllde 33.3 år).
Temat var orientaliskt med inredningsdetaljer, musik och mat därefter. Samtalen var livliga kring borden. Ett ämne vi kom in på var hur svårt det är att hitta en middagsrestaurang med svensk mat i Stockholm. Om man får utländskt besök och ska bjuda någon på middag, och besöket önskar sig svensk mat - vart går man då? Jag har ingen aning. Jag äter gärna libanesiskt, grekiskt, italienskt, kinesiskt, vietnamesiskt, indiskt - men det är inte direkt så att jag längtar efter svensk husmanskost när jag ska ut och äta middag.

1 kommentar:

Martina sa...

Hej!
Vilken bra idé med en tredjedelssekelsfest. Synd nog har jag missat chansen nu eftersom jag redan fyllt 34.
Ett bra tips för svensk mat är faktiskt Kvarnen. En kollega brukar alltid ta utländska gäster dit, de har ju typ sjömansbiff och köttbullar och pytt. Om man går tidigt är det lugnt och skönt oxå!