torsdag 13 november 2008

November

November. Man glömmer liksom varje år hur det är: den tröstlösa raddan av becksvarta morgnar när man kravlar sig upp ur sängen, promenaden till tågstationen i råkall blöta, och alla snörvliga och förkylda människor som ser lika urblekta ut som man själv.

Och just under den perioden ska man tvinga sig själv att skriva en roman. Puh. Nä, det var kanske lite väl ambitiöst tänkt. Jag tror inte att jag når målet med 50 000 ord. Får se om jag återfår skrivarglädjen under helgen - den här veckans vardagkvällar har jag mest velat sova.

Däremot var en spavistelse på Skepparholmen helt rätt. Utomhuspool att glida ner i och se ångan stiga mot den sammetsmörka himlen. Fåtöljer att sitta i iklädd morgonrock, och läsa tidningar, lyssna på klassisk musik och titta på brasan. Kurbad. Mysigt.

Jag har också varit på kursträff i cirkeln Liv i balans och återigen påmints om hur dålig jag är på att hantera dåligt ledarskap. Jag klarar liksom inte av det alls, utan blir en rabiat jobbig människa som tar över. Där har jag en förbättringspotential.

Idag har jag varit på InDesign-kurs och känner mig sugen på att sitta och skapa en massa snygga saker. Men inte klockan halv elva på kvällen, snart ska här sovas!

Inga kommentarer: