onsdag 13 oktober 2010

Dagens boktips

Mäster av Alexandra Coelho Ahndoril. Jag är mitt i, så kanske säger jag något annat om någon vecka. Men just nu säger jag: å - missa den inte. Den väver ihop mig med alla andra människor, väver ihop arbete då med arbete nu, människors ändlösa existentiella funderingar med det som tar slut på en sekund. En sådan närvaro att man blir helt andlös. Hon skriver så omsorgsfullt, så på pricken, perfekt balanserat på vågen - skimrande, dallrande, hudlöst.

Den hade dessutom varit den ultimata valprogapandan, med både etos, patos och logos.

(Jag letar runt efter en eventuell hemsida, blogg eller liknande, för att få läsa lite mer om hur hon går tillväga i sitt skrivande. Men hamnar bara på länkar till bokrecensioner, och det vill jag inte ha just nu.)

1 kommentar:

Martina sa...

Har du lyssnat på hennes vinterprogram? Finns som podcast på SR's hemsida. intressant och lite provocerande, eftersom hon och hennes man verkar så HIIIIIMLA gulliga ihop.