måndag 30 december 2013

Snabbresumén över 2013

2013 totalt var ungefär så här:
  • Har aldrig i mitt liv ätit så många Alvedon. (På grund av bråk-axel.)
  • Tillbringade rätt många timmar med akupunktur. (Dito.)
  • Tog ett större lån än jag någonsin trott att jag skulle göra.
  • Började gilla mitt jobb mer än jag trott var möjligt.
  • Hade en fantastisk mentor och skrev en riktigt fin handlingsplan, som jag dessutom verkar hålla mig till.
  • Rensade ut några hundra kilo prylar och papper. Rekommenderas.
  • Körde lite dragkamp fram och tillbaka med mig själv. Jag vann, och det tänker jag fortsätta med.
  • Började vänja mig vid att kallas "politiker" i en del sammanhang.
  • Insåg att man inte behöver göra rätt för att ha rätt att göra saker. Det betydde väldigt mycket.
  • Förstod på riktigt att folk (de allra flesta) tycker om att vara behövda.
  • Skördade massor av egenodlade potatisar.
  • Badade ute i sjön hur många gånger som helst.
  • Skrattade mycket med barnen.
  • Tjafsade mycket med barnen.
  • Nojade en del. Men mindre än jag brukar.
  • Oroade mig lite för hur jag ska fira min 40-årsdag.
  • Kom inte igång med bilkörningen.
  • Fick inte klart min teol kand.
  • Tyckte om ovanligt mycket. Till och med att mingla.
  • Blev väldigt Twitterberoende under vintern och våren, och sen slutade jag twittra. Så kan det gå.
  • Var på skrivarretreat i Älvdalen. Fantastiskt.
  • Lärde känna ett gäng nya människor som definitivt påverkar vem och hur jag är, och det stör mig inte. Jag gillar det. (Uttalat med stor förvåning.)
  • Skrev klart mitt barnboksmanus. Imorgon postar jag det för lektörsläsning. 


Inga kommentarer: