tisdag 2 juni 2009

Konferenstalanger

Vi har konferensat på Engelbrektstunet utanför Norrtälje i två dagar. Ett enormt mysigt ställe med punschveranda, båthus, Beatles-spelande pub- och spellokal i källaren och världens mest serviceinriktade personal. Sen var grillvädret inte det sämsta heller igår kväll.

En av övningarna handlade om att gå igenom sina outnyttjade talanger, som vi först fick fundera igenom självständigt och sedan diskutera parvis. Vi kom fram till att jag har stora outnyttjade talanger när det gäller min förmåga att analysera samhället och förutse konsekvenser av saker och ting, att säga min mening även om det är obekvämt och ha frågor om människovärde i ryggmärgen. Att få bekräftelse på att mina egna tankegångar stämmer även med andras syn på mig betydde massor. Så nu ska jag bara våga hålla i under nästa utvecklingssamtal med chefen, och inte låta mig dras med av vad hon har för planer - som inte alltid är mina planer.

1 kommentar:

jenny sa...

Vilka kloka, mänskliga och långsiktiga övningar ni gör på era konferenser, sånt en annan bara drömmer om... *fnyser*

Hördu, vill du göra mig en tjänst och hälsa din make från mig, för jag kände visst igen honom igår i vaktkuren, men jag blev så paff att jag inte sa mer än hej! *s* Ibland har jag mer än lovligt lång stoppsträcka för oväntade händelser, det var det som hände igår...! ;o)