fredag 5 juni 2009

Korrigering och shoppingtips

Jag missade ju poängen i mitt senaste inlägg om konferenstalanger. Det som var så bra med övningen var att man fick fokusera på att utveckla de talanger man har. Annars tycker jag alltför ofta att fokus i jobbsammanhang läggs på sådant man inte är så bra på, och så blir man uppmanad att ändra på sig för att bli bättre på just det. Istället ska man förstås sätta ihop grupper som består av människor med olika talanger! I like.

Sen några politiskt korrekta shoppingtips - på butiker jag premiärbesökt under den senaste veckan. Jag blir alldeles själaglad åt att handla saker som känns extra bra på olika sätt.

Hermans ekohandel med världens godaste torkade aprikoser.
Fair Trade Shop som hade bästa födelsedagspresenten till mamma.
Beyond Retro där det ovanliga inträffar att till och med jag drabbas av habegär till klädesplagg.
Väl värda ett besök för den som har vägarna förbi!

Inga kommentarer: