lördag 16 januari 2010

Om att önska sig en biltvätt

Jodå, jag har fått hepatos (förhöjda levervärden) även i denna graviditet. Klådan över hela kroppen gör att jag vill ta fram potatisskalaren och riva bort hudlager som liksom är i vägen, eller gå genom tvättprogrammet i en sån där automatbiltvätt. Undrar hur många hepatosfall de får in på förlossningen med psykiskt labila kvinnor som vägrar gå därifrån förrän bebisen är ute? Inatt, när jag kliat på fotknölarna så att de börjat blöda, ställde jag mig med fötterna i iskallt vatten en bra stund, smorde sen in dem med Ice Cool eller nåt sånt från apoteket - och framåt tvåtiden lyckades jag äntligen somna.

En tröst i alla fall: om värdena inte går ner av mediciner vill de ha ut bebisen i vecka 38, alltså om en vecka. Så den kan vara här väldigt snart, den lilla lättirriterade typen i min mage.

1 kommentar:

jenny sa...

Åhh, så grymt att ha en sån klåda... Hoppas att det går över, antingen av mediciner eller också av en lyckad leverans, så att säga! :-)