onsdag 16 maj 2012

Poängskillnader

John Chris Coffee en måndag efter jobbet. Rooiboste, en megastor chokladmuffin, och framför allt tre av mina kursare från nätkursen "Skriva för barn och unga". Två timmar av studsande, rinnande ordflöde, tankar och glöd i ögonen. Mums.

Det var då jag insåg - genom en av kursarna - att min kurs inte alls går på kvartsfart, utan på halvfart. Insikten kom alltså när det återstår några futtiga veckor av kursen. Intressant.

Jag hade antagligen blivit väldigt stressad om jag vetat hur det var. Nu har jag inte känt mig det minsta stressad, utan tänkt och sagt att "det här är ju inte ens studier, det är ju bara kul".

De där poängen, alltså. Hur kan det komma sig att en högskolepoäng innebär så olika mycket på olika kurser?


1 kommentar:

Jenny sa...

Mycket intressant frågeställning, hälsar hon som var uttråkad efter förra årets heltidsstudier, och är halvdöd efter detta... :-P