måndag 24 september 2007

Tankebrist och skrivarkursångest

Jag hänger inte riktigt med själv, känner jag. Igår var jag på dop i Nora, och åkte sedan hem med tåg ganska sent på kvällen med en väldigt intensiv Minna som sällskap. Efter dagislämning har det varit extremt stressigt på jobbet, och efter dagis har jag hunnit med att laga mat, promenera och leka i lekparken, förbereda packning inför onsdagens resa till Bok o bibliotek, leka med Minna och betala räkningar, samt att göra ett par skrivövningar till kursen imorgon. Tänka hinner jag inte riktigt.

Det är alltid nästan plågsamt jobbigt att börja på en ny skrivarkurs. Och ändå gör jag det hela tiden! Men längtar tillbaka till den förra, till att känna människorna och tycka om deras texter. På en ny kurs handlar så mycket om att positionera sig själv, kolla vibbar och stämningar, fundera på var jag passar in i gruppen och vem av oss som kommer att debutera först som författare. (Fick nyss meddelande om att en av deltagarna i förra terminens kurs har blivit antagen av ett bokförlag nu - jättekul! Fast lite, lite avundsjuk är jag nog.)

Imorgon kväll är det dags igen.

Inga kommentarer: