fredag 7 september 2007

Veckans lista

Plus och minus med arbetsveckan som snart gått:

+

  • Jag har fått världens affärsidé. Huka er, snart är jag börsnoterad.
  • Har anmält mig till en skrivarkurs igen, för jag vet att jag inte lyckas hålla uppe produktionen annars. Kostar pengar, men skrivandet är min stora hobby just nu.
  • Vi har bestämt oss för att inte göra som alla andra och köpa en megastor vägg-TV bara för att den gamla gått sönder. Vi tittar fortfarande så lite på TV att det inte är värt mer än ett par tusen för en begagnad.
  • En ledig helg med Köpenhamnsresa blir det i höst.
  • Kanske får våra sköldpaddor ett nytt hem snart!
  • Höstluft. I kombination med sol saknar den motstycke.
  • Bra möten med bra människor. På dagis, hemma, i den virtuella världen, på jobbet, i mail och telefon.

-

  • En extremt seg dagisinskolning, där det känns som att personalen inte riktigt ger Minna det förtroende hon förtjänar. Men efter ett allvarssnack idag ska det bli bättring.
  • Det gror igen därhemma, och träningen vet jag inte när den ska bli av. När ska man hinna?
  • Carina Rydberg har snott en massa av mina tankegångar i sin roman Den som vässar vargars tänder.
  • Lite sorg över ett liv som inte blev.

Inga kommentarer: