fredag 12 oktober 2007

Effekter av Prevenar och biobesök

Idag har J vabbat. Vi trodde att det var dagis-magsjukan som satt sig på Minna i en lite lättare form, men nyss läste jag på Fass att vaccin mot pneumokocker (som hon fick i onsdags) väldigt ofta ger just de biverkningar som Minna just nu uppvisar. Så kan det gå. Men hon är ganska glad ändå, trots lite feber och dålig aptit.

Igår var jag och såg Roy Anderssons film Du levande. Oj vad jag gillar filmer som inte har någon "story" utan låter en tänka själv. Man kanske skulle bli filmskapare istället? Tänk vad många fler människor man kan nå än man kan som präst, till exempel... En reflektion som sitter kvar i mitt huvud efter filmen är att folk/jag/många blir förvånade över att främmande människor vill en väl. Det är lite sorgligt.

Många, många andra tankespår blev det efter filmen, men nu är badvattnet strax klart!

Inga kommentarer: