lördag 5 januari 2008

Hemmadagar

Det var välbehövligt med några hemmadagar, även om det bärande temat just nu är "Minna vill". Mer eller mindre aggressivt vill hon en massa saker hela tiden. Till exempel får jag inte alltid ha på mig min gröna tröja om jag vill det, eftersom Minna tycker att den just då ska ligga i fåtöljen.

Bygga med duplo vill hon för det mesta. I eftermiddag ska vi kanske åka till stan en sväng (om Minna vill...)

Själv känner jag mig ganska kreativ just nu, experimenterar lite både med nya kameran och med oljefärger. Att jag inte provat det förr! Akvareller lämnar mig alltid bara med ett blött buckligt papper, eftersom jag vill använda mycket färg och bättra på efterhand. Men oljefärger ger ju helt andra möjligheter. Jag är verkligen inte bra på det, men det är roligt!

Inga kommentarer: