lördag 13 december 2008

Bloggutmaningen

Så, äntligen har jag tagit mig tid att svara på frågorna i bloggutmaningen som Martina gav mig för en vecka sedan. Jag blev glad över utmaningen, men alla frågor var inte lätta att besvara.

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
1. Ordbehandlingsprogram. Vad vore livet utan det?
2. InDesign
3. Photoshop
4. Acrobat Professional
5. Six feet under (fast det går inte på TV längre)
6. Hjärnkontoret i Bolibompa
7. Hotell Kantarell i Bolibompa
8. REA i Bobster


8 saker jag gjorde igår
1. Lämnade Minna på dagis, med matsäck packad för den vanliga fredagsutflykten, denna gång i regn. Sötisen frågade förundrat när vi mötte fröknarna, som stod och huttrade i dörröppningen: ”ska vi vara ute idag”?
2. Debatterade den enskilde individens ansvar för flygresornas miljöpåverkan på fikarasten.
3. Skrev en text om ändrade regler för arbetskraftsinvandring.
4. Åt buffélunch på Bamboo Palace tillsammans med tre fredagströtta kollegor.
5. Kollade av med chefen om jag får läsa en själavårdskurs på Uppsala universitet i vår trots att det innebär att jag behöver vara studieledig på måndagar, som är våra mötesdagar – och det får jag! Ska bli roligt att läsa en kurs för Owe Wikström.
6. Tog fel linje på tunnelbanan när jag skulle till Tensta – istället hamnade jag i Kista.
7. Fick scennerver medan jag fixade mig inför dansuppvisningen, men jag och mina 6 danspartners övade absurt mycket i alla möjliga skrymslen och vrår och gjorde nog en riktigt bra insats på elevshowen.
8. Missade Roslagsbanan 00.08 med tio minuter och fick sitta på Östra station och vänta i trekvart. Inte jättekul. Som tur var hade jag en bok med, men det kändes ändå väldigt ruggigt. För ovanlighetens skull övervägde jag seriöst att ta en taxi, men tänkte på Unicef-reklamen och bestämde mig för att köpa en Första hjälpen-väska istället (jag är ett hopplöst fall när det gäller deras reklam, klockrenare träffbild än jag finns nog inte).

8 saker jag ser fram emot
1. Att det väldigt snart blir ljusare.
2. Att hoppa ner i badkaret om några minuter.
3. Lediga dagar, många fler i sträck än det brukar vara så här års.
4. Lång skön söndagsfrukost imorgon.
5. Själavårdskursen i vår
6. Att det planerade stambytet kommer att vara klart om några månader.
7. Ett spännande möte som jag ska på den 17 december.
8. Nytt år snart, på något sätt inbillar jag mig att saker plötsligt ska förändras till det bättre som genom ett trollslag.


8 favoritrestauranger
1. Gondolen
2. Underbar
3. Hurry Curry
4. Pascha Deli
5. Palmyra Kebab
6. Vapiano
7. Martins gröna
8. 113 50

8 saker på min önskelista
1. Att de i min omgivning som inte mår så bra snart mår bättre.
2. Mindre julhets – att fler tänker längre än näsan räcker och ger bort vettiga saker eller inga alls, istället för att stressa runt som galningar för att köpa oönskade saker.
3. Snö i Nora under perioden 28 december – 4 januari.
4. Ny bebis i magen, fast det är ju sånt man knappt törs skriva.
5. Mod och ork för egen del, may the force be with me, typ.
6. Överdragsbyxor så att jag också kan vara ute och leka i snön om det blir någon.
7. Skrivlust.
8. En sån där mediemotttagare så att man kan ladda hem hyrfilmer direkt via nätet, utan att behöva ha kabel-tv vilket jag annars inte har någon nytta av.

4. personer jag utmanar
1. Sofia
2. Kerstin
3. Elise
4. Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för utmaningen - och länken till din blogg, som jag tänkte på så sent som i fredags att jag slarvat bort...! som sagt, snart är det ett nytt år igen, då ska att bli ordning och reda.