onsdag 28 januari 2009

Rymd

Jaha, nu har jag alltså flyttat (tillfälligtvis), firat av en 3-åring, börjat på själavårdskurs och blivit avslängd av tåget i Knivsta. Utöver jobb och annat sånt där helt vardagligt.

Utsikten från mitt skrivbord just nu är härlig: jag har fått burspråksplatsen i vardagsrummet och kan titta ut över kvällspromenerande hundägare, bussar och folkliv. Och vi har massor av luft och rymd i vår tillfälliga trea.

Tänk om man kunde ha det så även på riktigt? Längtar efter ett hem som ger plats för mig och inte bara för för en miljard mer eller mindre ärvda prylar, samt prylar som måste förvaras på olika komplicerade och utrymmeskrävande sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utslängd från tåg?!?!
Bra att flytten gått bra o att ni trivs i 3an. Fattar inte hur du orkar jobb, bestyr hemma + kurs o annat. Men jag gör ju också en del. Hemma nu med N som spydde i natt. L spydde på sön så det är nog en liten magsjuka. Usch.

Marie sa...

Kursen är det som ger mig energi, resten är det bara att göra...