söndag 4 januari 2009

Lager på lager

(Tillbaka i storstadsmiljön där man inte bara ser grannens hus när man tittar ut... jodå, jag började faktiskt bli lite lappsjuk mot slutet av veckan i exil.)

Årsringarna blir onekligen fler och fler. 2009 ska jag ägna mig mer åt teologi, foto och åt att våga prova och misslyckas, har jag bestämt mig för (efter att ha känt igen mig otäckt mycket i Jonas Gardells fiolspeleri-nederlag i Fångarna på slottet eller vad det heter).

Ska försöka bli bättre på att göra något av mina bilder också, inte bara ta dem och lagra i datorn. Ett första steg var att gå igenom 2008 års skörd för att försöka välja ut de tio bästa. Jag har fått fram tre gånger så många som ska gallras igenom imorgon. En annan idé är att göra sidor med både bild och text... scrapbooking heter det väl populärt, men små pilliga dekorationer är inte riktigt min grej - det ska bli lite renare än genomsnittet, och jag tänker mig att jag ska göra sidor i A4-format som kan sättas in i helt vanliga plastfickor. Vi får se vad tiden och inspirationen ger. Det är ju det där med att inte vilja misslyckas också, när så många andra gör så fina saker... hm.

Inga kommentarer: