söndag 3 juni 2012

Ledbruten utan maratonlopp

Vi har storröjt hemma. Allt åkte ut ur klädkamrar, skrubbar och garderober. Allt har etikettmärkts, förpassats till rätt lådor och rätt hörn, eller organiserats in i sälj-, skänk- och återvinningshögen.

Om två veckor blir det stor rumsomflyttning. Vuxensovrummet blir gemensamt arbetsrum, mitt arbetsrum blir Gabriels rum på riktigt, Minnas rum blir vuxensovrum och Johans arbetsrum blir Minnas rum. Och hela det projektet fick oss äntligen att... göra något. Istället för att bara prata om vad vi borde göra.

Det är med häpnad som jag inser att jag snart kommer att ha ett organiserat hem. Till och med kylskåpet har numera märkta hyllor.

Och ja: jag har träningsvärk. Folk pratar om att de har sprungit maraton, och jag bara: hmpf! Jag har styrt upp ett kaos. (Och den stundande flytten känns plötsligt mycket mindre oöverlevnadsbar.)

1 kommentar:

Elise sa...

Så bra Marie, grattis säger en strukturfacist som har gett upp, stök o damm både här o där. Men visst rydder vi o sorterar, kastar o ger bort, flera ggr/år men inte hela-huset-genomgång. Det blir om vi flyttar en dag kanske, ha ha. Elise