söndag 5 augusti 2012

Koncentrat

Bäst-listan denna semester:

  • Vattenlinjen. Horisonten. Det är säkert nånting freudianskt i det där med vatten.
  • En enda fast livsvärld att relatera till, i flera veckor. Samma människor, mina människor. Inget krav på att skiva upp mig själv i små korvsnuttar hela tiden.
  • Cykelturer. Hade glömt hur oslagbart det är som fordon. 
  • Minnas lycka över simskolan. Hon hämtade sig från det faktum att hennes manliga simskolelärare har lika långt hår som hon - minst. Och dök. Och dök. Och dök.
  • Att jag faktiskt gick upp en dryg timme före resten av familjen väldigt många morgnar, och skrev. Det som jag tänkt i så många år. Jag gjorde det!
  • Jag körde familjen till Wira bruk i Österåker häromdagen. Visade mina barn att jag kan köra bil: det har de aldrig sett tidigare. En pockande känsla av att vilja göra om det, dessutom.
  • Avprogrammeringen från internet i allmänhet och sociala medier i synnerhet. Det är som jag har sagt, fast sen åker jag dit hela tiden ändå: jag mår inte bra av sånt. 
  • Självinsikter. Oj, vad frustrerad jag är över min oförmåga att organisera vardagen. Och över att jag är så splittrad och ofokuserad. Jag har erkänt, sent omsider. Nu är det bara att jobba på.
  • Bra böcker. (Snart kommer recensioner - sitter vid fel dator just nu.) Gärna lite radio på muminsvenska också.
  • Susande trädkronor.  

Imorgon blir det jobb igen.

Inga kommentarer: