tisdag 26 maj 2009

Integritetsdilemman igen

Frukostseminarium om sociala medier imorse, med allt från småknäppa sätt att använda det, som Matt som åker världen runt och dansar samma dans på alla ställen, till sätt som ger ett mervärde för användaren, till exempel Fiskars community för folk som gillar att skapa och fixa. Kom också fram till att jag ska behålla min blogg skild från jobbet, för att slippa känna att det jag skriver där ska diskuteras av dem som påverkar min jobbvardag. Ibland känns det dumt, eftersom jag själv läser mina kollegors bloggar och då måste kommentera dem mer anonymt. Men jag trivs med att själv ha lite kontroll (tro mig ha det, i alla fall).

Däremot är jag nog snart redo att ta steget in på Facebook för nätverkandets skull. Nu när "alla" finns där.

Nu ska jag ut på presentjakt till mamma, och sen blir det Obama-diskussioner på bokcirkeln, denna gång i Fruängen. Roligt!

Inga kommentarer: