lördag 20 februari 2010

Aktiviteter i snöstorm

Jaha, så var man så gott som instängd, med klass 2-varning för att befinna sig utomhus eller köra bil. Tre decimeter snö på ett dygn ska det komma, och det var inte precis barmark innan.

Idag blir det alltså varken studiofotografering av familjen eller titt på vårt Vallentuna-hus som vi fått nycklarna till idag. (De stackars husägarna ägnar jag dock en tanke då och då, de som är på väg i bil ner till Tyskland... håller tummarna för att allt går bra för er!) Vi ägnar oss åt att göra hand- och fotavtryck, sortera kläder och baka chokladmuffins. Och mata bebis, mata bebis och bära bebis.

Någon gång ska jag också börja skriva på den fantastiska, oslagbara romanidén som dök upp för några dagar sedan. Får jag bara till själva skrivandet så kommer jag snart att vara utgiven. (Det är tyvärr där jag brukar fastna, alltför ofta...)
Min förlossnings- och BB-berättelse är i alla fall äntligen klar. Kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer: