onsdag 3 februari 2010

Premiär som flerbarnsförälder




Det är större än jag trodde att få ett andra barn. Kanske inbillade jag mig att det skulle kännas bekant, allting, och inte så spännande. Men det är just tryggheten i rollen som gör att det istället är ännu mer förunderligt. Nu kan jag njuta istället för att våndas. Tolka signaler istället för att irritera mig över att inte förstå. Strunta i diskberg, dammråttor och allmänt kaos - för att det är de här första dagarna som är starten på en ny människas liv. Istället sitter jag i soffan kind mot kind med en en vecka gammal bebis, som för bara några dagar sedan sparkade och krafsade inuti min mage.

2 kommentarer:

jenny sa...

Åhh gosing! Och du har helt rätt inställning, strunt i disk och trams, nu händer det ju viktigare grejer här!

Och jag minns den förundran också - och njöt! Det var verkligen annorlunda andra gången - på ett bra sätt.

Anonym sa...

Helt enig med Jenny! Härliga foton o underbart att höra att allt går så bra. Kram, Elise