torsdag 11 november 2010

Apropå kraschlandande redaktioner och perception

Perception är intressant: hur man ser sin egen världsbild som "verkligheten". Jag tänker på det när jag läser Johan Cronemans TV-analys i DN idag. Han upprörs över ett inslag om norska prinsessan Märta-Louises tro på skyddsänglar i TV4 igår (jag såg det inte, och har egentligen ingen åsikt om just det). Det jag ler lite åt är hans uttalande, jag citerar:

"(H)ur tänker TV4 när de lanserar ämnet som seriöst, och värt att behandla på största allvar och med all respekt?"

Varje vardag visar TV4 ett inslag om trav, med två till synes mycket initierade personer (journalister?) som kommentatorer. Just ikväll visar SVT2 två timmar ishockey live, och jag är rätt säker på att programledarna kommer att behandla ämnet seriöst. Johan Croneman, jag vill gärna se dig komma med ett liknande uttalande om någon sportsändning.

Inga kommentarer: