tisdag 2 november 2010

Nya färger



Nu när det mesta är brunt eller gult ute syns det gröna på ett alldeles nytt sätt.

Nästa delkurs har börjat, personlighetspsykologi. Och jag inbillar mig att jag ska hinna med NaNoWriMo också, men det är nog tyvärr mest inbillning.

Barnrytmik idag, som alltid på tisdagar. Alla mammor i ringen såg enormt håglösa ut. Det är någonting med omställningen till vintertid. Minns någon undersökning om att produktionen i arbetslivet ökar ganska påtagligt veckan efter tidsförändringen.

Härligt att promenera hem därifrån längs med strandlinjen, däremot. Det är det jag saknar mest från livet före flytten: närheten till vattnet. Och kanske att människor verkar fortsätta vara vakna och vid liv så här dags på dygnet även när det är mörkt ute: här där jag sitter är det släckt i alla fönster jag ser. Det verkar vara läggning senast 23.00, pip, i området där jag bor. (Å andra sidan är det inte alla som kan sova till kvart i sju heller, som jag gör.)

2 kommentarer:

Martina sa...

Just det. Novemberskrivning. Det borde jag också ge mig på. Men när ska jag sova då, undrar man?

Marie sa...

Ja, sånt gjorde jag mycket när jag jobbade. Numera verkar jag nästan ha förträngt behovet. Ibland misstänker jag att det vilar någon sorts förbannelse över det här huset som gör att det är omöjligt att gå och lägga sig i tid här. Det verkar som om husets ägarinna har präglat det på att någon måste vara uppe in på småtimmarna... eller? :-)