lördag 5 januari 2013

Gott, godare, godast

Min främsta ambition för 2013: att göra saker utan att ha hängslen och livrem för allt. Att kasta mig in i samtal utan att veta vad jag tycker i frågan. Att fokusera på andra människor istället för att fundera så mycket på hur jag ter mig inför den människan. Att göra saker för att jag vill göra dem, inte för att behaga någon annan. Inte ens duktighetstypen inom mig själv. Och skriver jag inte den perfekta boken så kanske jag åtminstone skriver en bok färdigt. Gott så. Skrattar folk åt mig nån gång kanske det förlänger deras liv, och då har jag väl gjort en bra insats - eller hur?

Tänker att 2013 ska bli ett år där jag trivs och får plats. Hittar mina prylar (hm, ja bättre ordning i datorn är ett av delmålen) och ser att världen består av en massa olika människor som lever sina liv så gott de kan.


Det tror jag blir riktigt roligt!


Inga kommentarer: