tisdag 15 januari 2013

Mänsklig men lättuttråkad

Skulle ju inte lägga en massa tid på att läsa en massa kurser. Skulle lägga tid och energi på att göra skillnad och tillämpa allt jag lärt mig istället. Men jag kan ju inte låta bli.

Den här kursen blir det i vår: Mänskligt och omänskligt. Typisk flumkurs, ingen direkt karriärväg. Jag skulle väl ha valt en utbildning i praktisk projektledning istället. Men något liksom lägger av i hela kroppen och själen bara vid tanken.

Därför säger jag det både till mig själv och den som behagar lyssna, så att det blir tydligt: jag pluggar inte för att någon annan vill det, utan för att jag behöver stretcha hjärnan med annat än jobb för att känna att det finns en mening med att gå upp på morgonen. Så enkelt tror jag att det är. Utforska, upptäcka, dra iväg långt bort i tanken.

Stark dominans i det ljusgröna fältet i den här bilden har jag, enligt min Team Management Profil. Ganska mycket rådgivning och organisering/pådrivarroll också (grön resp rosa). Men klart tydligast ljusgrön. 

Minst då? Heh... det dystra därnere i botten. Granskning och produktion. Inte min tekopp.

Längtar fortfarande efter fler nya, öppna möten med människor i vardagen. Sådana som förvånar mig och får mig att haja till. Men det kanske alla gör?

Inga kommentarer: