söndag 27 januari 2013

Födelsedagsvecka

Nu på kvällen har vi efterforskat hur gammal den hittills äldsta (kända) människan blev: 116 år. Och hur gammal den äldsta nu levande (kända) är: 115. Det där med ålder har liksom varit temat hela veckan. Undrar just om det kommer att bli så som vissa forskare förutspår, att de barn som föds idag kan bli uppemot 150 år?



I onsdags fyllde Minna sju. Plötsligt på morgonen kunde hon en hel massa saker som tidigare hade varit svårt: som att komma på att det är smartare att ta på vinterstövlarna först och jackan sen, för att slippa bli arg och svettig i hallen med termobyxorna på.






Och i fredags var det dags för Gabriel att fylla tre. Hela dagen gick han runt och strålade: "jag fyller faktiskt år idag!".








Discokalas blev det också. En evinnerlig tur att det var Korpen som ordnade och inte vi. Energiska barn försökte få mig att vara med på monsterkull, men jag kraxade förtvivlat att jag inte riktigt klarade det utan nöjde mig bra med att vara fotograf. Väldigt bra upplägg var det i alla fall, något jag definitivt rekommenderar till andra. Rörelse och action, inga tårtor och ingen sockerchock. Inget behov av att köpa in drösvis med kalasutrustning hemma.


Fast det där med januaribarn, alltså: det kom in massor av sjukåterbud till discokalaset, och dagens kalas för bland annat Gabriels dagiskompisar blir framflyttat p g a influensadrabbade föräldrar. Nästa år blir det kalas lite längre fram, helt enkelt. Undrar om vi inte sa det förra året också...?

Inga kommentarer: