fredag 17 augusti 2007

Saker som översvämmar mitt hem

Gör ett litet röjningsförsök inför att vi äntligen, äntligen ska lyckas få ihop våra två arbetsrum till ett, så att stackars Minna ska få lite mer utrymme för sina saker.

Men jag kan liksom inte. Jag tar fram en pärm och tänker att det här tittar jag ju aldrig på, det slänger jag. Sen börjar jag bläddra och fastnar i minnen.

Just nu har jag ungefär 15 pärmar och 20 tidskriftssamlare, plus fyra stora Ikea-lådor (såna där med metallhörn). Plus ett gäng fulla brevkorgar. Plus några skrivbordslådor. Och lite annat. Fulla med gamla studiepapper, tidningar, anteckningar från skrivarkurser, reseminnen. Och det blir ju mer och mer hela tiden! Hur stort arbetsrum kommer jag att behöva om några år? Vad gör man? Hur gör ni andra? Ska man slänga allt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Slänga allt verkar läskigt och gå igenom allt blir övermäktigt. Jag brukar börja med det som är enklast att slänga, och bara titta på det. Studiepapper tyckte jag själv var rätt enkelt. De har inte samma sentimentala värde.