tisdag 14 augusti 2007

Sångnostalgi

Idag på förmiddagen försöker jag jobba hemma och passa Minna samtidigt. Det går sådär bra. Hon tvingar mig att sjunga hela tiden, så jag försöker komma på en massa saker som kanske till och med är lite roliga att sjunga.

Började gnola på en gammal sång från TV-serien Solstollarna, och sen blev jag tvungen att googla lite på den.
http://solstollarna.se/texter_en_vav_av_legender.htm

Tyvärr funkar det inte att få höra den, trots att det står att det ska gå. Lite besviken. Jag får fortsätta sjunga själv istället, nu när jag dessutom är säker på att jag sjunger rätt text.

Men - vad gjorde man före Internet, undrar jag ibland? Och drömmer mig samtidigt tillbaka lite till tiden när jag var övertygad om att jag skulle förändra världen. Börjar bli lite luttrad nu.

Inga kommentarer: