fredag 24 augusti 2007

Våga vägra Facebook

Alla pratar om Facebook just nu. Jag pratar i telefon med kompisar som säger "förresten, är du reggad på Facebook?". Kollegor pratar med varann på Facebook. Tidningarna skriver om det. Puh.

(För er mindre Internetberoende läsare: Facebook är en community/mötesplats på nätet. Som Lunarstorm för vuxna.)

Själv har jag litet behov av att slöprata med all världens människor längre. Jag vill prata om vissa saker med vissa människor. Och jag vill inte ständigt bli störd i vad jag gör, tänker och känner, och vägrar därför även MSN Messenger och liknande.

Våga tänka dina tankar till slut. Avsluta en mening. Tro på att du är viktig nog för att få tid att uttrycka dig på det sätt du vill, behöver och trivs med, inte med tusen förkortningar och stjärnor för att du tror att det förväntas av dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ganska enig. Kände mig faktiskt pressad till att bli med på Facebook eftersom några bara använder sig av det. Vad är det för fel på hederliga mails? Och blogg gillar jag för där kan jag lägga ut text o foton som vänner kan se o läsa när det passar, slipper skriva massmails då. Inte för att man måste skriva massmails, men jag kan ju inte låta bli du vet, skrytfoton o så, he he. Ska snart skriva lite på blogg:en, har jag sagt länge... hjälp så tiden flyger iväg. Elise