onsdag 22 augusti 2007

Temperament lönar sig

Jodå. När min frisörsalong för andra gången ringer och vill boka om min klipptid med kort varsel ilsknar jag till och fräser något om dålig kundvänlighet. Resultat: jag får klippa mig utan att betala nästa gång.

Å andra sidan läste jag någonstans att folk generellt inte uppskattar kvinnor med temperament, de får lägre status, medan män med humör får högre status tack vare det. Fast jag vet inte om jag tror att det stämmer. Det där med undersökningar känns inte alltid så tillförlitligt. Eller vad sägs om undersökningen som visar att kvinnor av biologiska skäl föredrar röda färger? Gjord genom intervjuer med vuxna kvinnor idag. På vad sätt avslöjar den undersökningen något om biologiska skäl?

Det var en utvikning. De insparade klippningspengarna ska gå till en massagebehandling eller något annat lyxigt, tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis samma undersökning som du refererar till satt jag och funderade på. Jag tyckte det var höjden av dumhet. Hur fick de igenom ansökan om den forskningen... :-)
Hälsningar Kerstin