måndag 15 mars 2010

Gamla grejer



I två avseenden tycker jag att jag är lite miljö-duktig: 1) jag äter inte kött, 2) jag väljer gärna begagnat (när det gäller väldigt mycket).

Elementet är hittat vid en skräprensning i bostadsrättsföreningen där J har del i en fotostudio. Fullt fungerande, och i den här igloon till lägenhet hade vintern varit närmast outhärdlig utan det.

Espressomaskinen råkade jag hitta på Blocket för några dagar sedan. Att lägga ut en massa tusenlappar på en bra sådan känns lite knäppt, men en femhundring är helt okej. Och det känns dessutom bra att använda sånt som redan existerar istället för att det produceras nytt, nytt och nytt.

Just nu säljer jag mina gamla gravidkläder på Tradera. Det känns också bra. Även om Minna tycker att jag borde spara dem och se till att få en ny bebis i magen senare - för hon vill ha en lillasyster också.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag kan meddela att just den där modellen på espressomaskin trivs alldeles ypperligt i huset ni snart ska flytta till... Det är precis en sån vi haft (fast vår gick sönder i flytten och vi fick offra oss på att köpa en ny - hade ju vare sig internet eller koll på var man handlar begagnat in Deutschland...!) - lite skojigt sammanträffande, måste jag säga! :-D

Jag har varit så dålig på att höra av mig, men jag blir alltid så varm i hjärtat när jag läser här. Du skriver så bra - och tänker klokt och inspirerande. Och jag gläds åt din glädje över nya familjelivet!

Kram!

Marie sa...

Haha vad kul, var det precis samma? Huset klarar sig kanske inte utan en sådan, helt enkelt!

Jag har väl varit minst lika dålig på att höra av mig som du... håller tummarna på att fortsättningen i Tyskland går bättre än starten. Mer ingående rapportering härifrån kommer via e-post.

Och tack för berömmet *rodnar lite*. Dina bloggar tycker jag är bäst i Sverige - har inte hittat något motstycke. Lite stolt över att känna en sån mästerbloggerska.