torsdag 4 mars 2010

Uppbrott, avsked och nystart


Den här fantastiska orkidén x 2 fick jag levererad hem till mig igår. Kombinerade grattis- och avskedsblommor, från församlingen och från kyrkopolitikergänget. Det är med många styng av saknad som jag kommer att lämna dem. Den lilla kyrka här, som fick mig att känna mig hemma i församlingslivet och vars präster, vaktmästare, musiker, diakoner och frivilliga har betytt massor för mig. Blandningen av människor i olika åldrar som jobbar tillsammans och tror på något... måtte jag hitta något liknande dit jag flyttar nu.

Samtidigt känner jag små skutt av förväntan på det som ska komma. Kanske får Minna lekkompisar i husen precis intill? Kanske kommer jag att hitta promenadkompisar på gångavstånd, och fika hemma hos andra föräldralediga i närheten utan att känna mig som "sunkmamman i hyresrätten"? Kanske kommer jag att engagera mig i helt nya saker som hittills inte hunnits med?

Om några veckor levereras flyttkartongerna, och den 28 april går flyttlasset. Då är det vår!

Inga kommentarer: