måndag 31 januari 2011

Kalas och skridskor


Gemensamt kalas för båda barnen i lördags, med folk i hela huset. G verkade tro att "jaha, så här ska det visst vara numera". Och hur ska han kunna veta? Fantastiskt fina tårtor fick vi också, som J bakat från grunden, kolla bara! Glada barn som proppade i sig majskrokar, syltkakor och tårta, byggde med lego och fiskade fiskdamm. Kände mig som värsta exempelmamman, förutom att jag nog skulle ha bakat för att mönstret skulle passa in på riktigt.

Igår, i strålande solsken, blev det skridskopremiär för M. Glad som en lärka stod hon på skridskorna på den lilla ispölen utanför biblioteket i Vallentuna C. Inte skulle det vara någon hand att hålla i, inte, trots att det var första gången. Själv stapplade jag runt en bra stund på mina urgamla konståkningsskridskor innan jag vågade ta ett riktigt skridskoskär. Då och då gläds jag över att vintern inte är över än!

Inga kommentarer: