lördag 8 januari 2011

Ett år



Den här bilden tog jag den 3 januari 2010, för ganska precis ett år sedan. Bebis i magen, funderingar på hur Minna skulle hantera att bli storasyster, hur den nya familjemedlemmen skulle vara och på hur den stundande flytten skulle gå.
Det blev ett riktigt bra år, så här i efterhand. Många tankar, och jag inser alltmer att jag faktiskt har svårt för bloggformen: att prata till alla och ingen, så det blir inga detaljerade beskrivningar här. Men att läsa psykologi gör förstås att det händer saker med en, en flytt gör det också, liksom att få en större familj.

Kanske får bloggen en annan form snart. Vi får se. Eller så får den fortsätta bli en sporadisk ventil, på något sätt.

Det jag önskar mig av 2011 är bland annat fler samtal, på riktigt. 2010 blev det väldigt mycket internbeskådande, men jag vill ha mer tankeutbyte, flöde. Inte via nätet, det funkar inte för mig längre. Det ska vara öga mot öga.
Sen önskar jag att jag kan fortsätta ha en så nära relation med barnen som den jag haft nu. Det blir förstås annorlunda när man inte är föräldraledig på heltid, det är ofrånkomligt. Men på något sätt hoppas jag att vi får ihop det så att jag hinner vara med under deras vakna tid så mycket som möjligt.
Resten känns faktiskt underordnat. Skrivandet ska jag fortsätta med så länge det ger mig något, men har jag ingen lust så må det vara hänt.

Lite sent omsider, men: gott nytt år till er som tittar hit!

Inga kommentarer: