torsdag 27 oktober 2011

NaNoWriMo nalkas

Det blev förkylt, varmbad, Babel och tidningen Skriva istället för Bar Grön ikväll. Inte så dumt det heller, för all del.

Tror att jag har en idé till årets NaNoWriMo.

Som vanligt dök idén upp i Humlegården, på promenaden mellan tåget och jobbet. Det vore drömmen det, att fortsätta morgonens privata tankeprocesser istället för att gå till jobbet och bli avbruten av annat.

Tiina Bruno, som driver konceptet Föräldrasmart, har berättat att hon skrev sin bok en sommar mellan kl 5 och 9 varje morgon. Innan resten av familjen vaknade. Det där har satt sig som en groende tanke. Kanske går det att gå och lägga sig i tid, och istället gå upp riktigt, riktigt tidigt och skriva under en period? Jag ska nog testa i alla fall.

(Jag har lyckats boka in mig på fotokurs i november också. Och så pluggar jag ju. Men det ska nog gå, jag har en smart skrividé som integrerar alltihop.)