måndag 13 april 2009

Cykelbeslutsvånda

Jag cyklar inte särskilt mycket numera. Min blå Crescent som jag fick på 11-årsdagen, och köpte bockstyre till ett par år senare, har dock rullat väldigt många mil i Nora- och Uppsalatrakten. Den känns alldeles för rostig och skranglig för att jag ska våga sätta Minna på en barnsits därbak. Samtidigt känner jag verkligen saknad efter de där spontana cykelturerna, och jag ser framför mig vilka härliga cykelturer vi skulle kunna ha, jag och Minna.

Frågan är då: hur mycket pengar är det värt att lägga på en cykel som kanske används varje helg under större delen av sommarsäsongen, men inte så mycket i övrigt? Och hur fin cykel vågar man skaffa för att den inte plötsligt ska försvinna ur cykelförrådet?

Å andra sidan har jag aldrig i mitt liv köpt mig en cykel. Och de har ett väldigt bra pris i vår närmaste cykelaffär på den cykel som jag velat ha i över ett år...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vet du - har du inte fått en ny cykel sen du fyllde 11, så tycker jag att du bevisat att du inte är slit-å-släng-typen och att en cykel nog är en rätt bra investering. Det är stöldrisken förstås, men investera i lite extra lås och grejer för att minimera stöldrisken, så tycker jag att du är värd din cykel. Med din statistik lär du väl cykla ända till pensionen på den...! :)

Sofia sa...

Klart du ska ha den!

Anonym sa...

Klart du ska ha ny cykel, köp gärna begagnat o barnsäte kostar inte mkt, kom ihåg hjälmar också! Lycka till!

Marie sa...

Tack för peppningen! Det blir nog en ny cykel. Inte begagnad, tyvärr, jag hade gärna velat men har inte hittat drömcykeln i den formen.