torsdag 9 april 2009

Skärtorsdagslugn

Minna sover fortfarande, den lilla febersorken. Hemma med feber och hosta igår, men hon verkade bättra på sig så pass att vi kan komma iväg till Nora idag.

Kruxet är att jag inte kan komma på vad jag skulle göra under min hemmajobbsförmiddag. Mailen är helt tom och förleder mig att twittra och läsa bloggar istället. Puh. Ska jag skriva en artikel? Planera framåt? Ja, det kanske vore en idé faktiskt, ska nog fundera vidare på utformningen av våra digitala nyhetsbrev.

Lite börjar jag längta tillbaka till vår gamla vanliga lägenhet nu, med separat arbetsrum där man kan sitta i lugn och ro utan att folk skuttar runt på ens fötter eller plötsligt står och läser bakom ens axel.

Ute är det tyst, grått och halvmörkt. Piggar upp mig med lite kaffe, så kanske idéerna börjar flöda.

Inga kommentarer: