måndag 6 april 2009

Skriv, tänk, gör...?

Ikväll har jag suttit och skrivit på ett café efter jobbet. Eller, rättare sagt, skrivit vad jag borde skriva om. Hur kommer det sig att det absolut oftast är där jag hamnar? Idag var en klar delorsak att jag inte orkat släpa med datorn. Trots att jag numera har en liten bärbar. Det ska bli bättring på den fronten. Under mina lämna-veckor (dagis alltså) ska jag se till att åtminstone få en skrivarkväll på annan plats än hemma.

Det svåra är att jag nu har samlat på mig så många halvskrivna manus, påbörjade idéer, omarbetade idéer och alldeles nya idéer att jag nästan blir handlingsförlamad när jag väl sätter mig och ska börja. Och så blir det ständigt detta meta-skrivande. Idéerna som samlas i huvudet, och i bästa fall kommer ut handskrivna på papper, men ack så sällan längre än dit.

Kanske handlar det om att få in en daglig rutin för skrivandet? Jag funderar hit och dit. Kanske blir det en skrivarkurs i sommar. Märker att fabuleringsbehovet är större än på väldigt länge i alla fall, och det är kul.

Inga kommentarer: